Олександрина Кругленко, Донецька область
N 60. 24 грудня 2004 року, стор. 7

Серед навчальних закладів Донеччини є немало спеціалізованих, таких, які допомагають дітям з різними захворюваннями без ускладнень у здоров'ї пройти шкільний курс, адаптуватися до навколишнього життя й просто вирости здоровими.

До таких закладів належить і Горлівська санаторна школа-інтернат для дітей із захворюваннями серцево-судинної системи. Таку функцію школа виконує з 1977 року (раніше це була звичайна школа-інтернат), і з того часу вчителі разом з лікарями намагаються допомогти хворим дітям долучитися до всіх радощів дитинства. З 2001 року школа, як і всі заклади такого рівня, перебуває в обласній комунальній власності. Й нині вже сама назва - "санаторна школа-інтернат" дає зрозуміти, що заняття тут проводяться під наглядом лікарів, й разом зі шкільними знаннями діти одержують повноцінну медичну допомогу.

Потрапити до школи можна тільки після рішення спеціальної медико-педагогічної комісії за результатами постійного медичного нагляду міського дитячого кардіолога Г. Овсяннікової. Щороку набирається відповідний клас, а всього у школі навчаються та проходять лікувально-оздоровчий курс 230 дітей. За роки діяльності школи-санаторію в ній одержали середню освіту й оздоровилися 1150 дітей.

Хоча школа є одночасно й лікувальним закладом, зовні тут не акцентують на медичних атрибутах. Навпаки - в будинку весела та затишна атмосфера, розписані в казковому стилі стіни, проводиться значна кількість заходів, які сприяють всебічному розвитку дітей та складають основу специфіки санаторної школи-інтернату.

Колектив школи відзначається стабільністю, тож у більшості випадків діти, які приходять до першого класу, закінчують школу з одним вихователем, вчителі знають імена всіх дітей та віддають перевагу нестандартним формам методичного навчання.

Директор школи О. Сенденецька вважає, що саме доброзичлива атмосфера допомагає хворій дитині краще сприймати лікування. А воно, незважаючи на зовнішню непомітність, поглиблене та ефективне. Цьому сприяє те, що школа у повному обсязі отримує потрібні медикаменти, має досить добре укомплектовані медичні кабінети з приладами, які є навіть не в кожній поліклініці, а школярі перебувають під постійним наглядом лікарів-кардіологів, невропатологів, отоларингологів, педіатрів. Все це - наслідки реалізації цільової комплексної програми соціального захисту, яка втілюється у Донецькій області.

Але все ж школа - насамперед місце, де діти не лише опановують знання, а й спілкуються, формуюють особистість. І тут, звичайно, важлива допомога вчителів, адже реабілітація хворої дитини й одночасно її навчання потребують неабияких педагогічних вмінь, нестандартних підходів.

Один з навчальних кабінетів, наприклад, оформлений як світлиця: дітям дуже подобається сидіти на уроці серед вишитих рушників, предметів побуту та інших зразків української прикладної, культурно-мистецької спадщини. Вони з цікавістю слухають вчителя-методиста Т. Ухову, стараннями якої й сформовано цей шкільний музей. Втім, справжній музей тут теж є. Це гордість школи - музей Бойової слави, заснований ще в 1970 році. Тут містяться експонати, яким можуть позаздрити й великі музеї! А до дітей щороку, упродовж понад тридцяти років, приїжджають гості - ветерани 126-ї та 271-ї Горлівських дивізій. Саме колишні воїни цих дивізій допомогли зібрати безцінні скарби музею, які допомагають дітям відчути себе причетними до історичної героїки рідної країни. Напевне, саме такі виховні моменти сприяють і тому, що дітей цієї школи ніколи не буває у списках правопорушників, а порушення дисципліни трапляються тільки в межах звичайних дитячих пустощів.

Незважаючи на те, що школа входить до складу обласної комунальної власності, Горлівська міська влада намагається допомагати цьому навчально-лікувальному закладу, адже реабілітаційно-корекційна робота з дітьми - справа загальна.

Диски R20 просмотр темы продаю Диски.