N 19. 28 липня 2004 року, стор. 2

Юрій Алєксєєв, генеральний директор виробничого об'єднання "Південний машинобудівний завод", Дніпропетровськ:

"Хотів би подякувати Леоніду Даниловичу, тому що завдяки його зусиллям маємо конкретні замовлення від російського космічного агентства на виготовлення супутників і носіїв. На мою думку, це великий прорив: ми перестали мірятися, хто швидше і сильніше, а спільно йдемо до ЄЕП. Зупинюся і на проблемах. Вважаю, якщо постачальником-споживачем виступають Україна і Росія, не повинно бути переборів на чиюсь користь. Сьогодні ж на тонну продукції, що відправляється, припадає півтори тонни документів. Особливо, якщо митники в переліку побачать слово "ракета". Вантажі стоять тижнями як з нашого, так і з російського боку. Фахівцям-експертам слід попрацювати над митним законодавством і виправити такий стан речей".

Юрій Бойко, голова правління НАК "Нафтогаз України", Київ:

"На нинішній день у нас одне проблемне питання - цінова політика при формуванні цін на російську нафту, що проходить Україною. На жаль, два місяці тому ця вартість зросла порівняно зі світовою на 10 %. Тепер нам пропонують нафту по $250 (світова ціна - 240). Ми порушували цю тему на засіданні російсько-української комісії, пропонуючи уникати спекулятивної складової і скоординувати взаємини так, щоб не було різких і безпідставних стрибків цін на нафтопродукти. Однак, незважаючи на попередні домовленості, питання поки не вирішується. А взагалі консорціум у цілому працює. Маємо дозвіл на відвід землі й спроектували додатково газопровід, що дасть змогу збільшити прохід газу територією України на $19 млрд. Окрім того, я вдячний російському керівництву за конструктивний підхід під час вирішення питання щодо газопроводу "Одеса-Броди". Найближчим часом приступимо до його заповнення, і він працюватиме на економіку обох країн".

В'ячеслав Богуслаєв, генеральний директор ВАТ "Мотор-Січ", Запоріжжя:

"Наше місто у багатьох асоціюється з авіаційними двигунами. Першу урядову угоду між двома країнами підписано 1993 року, тобто співпрацюємо вже 11 років. Та, на жаль, ні в Росії, ні в Україні відповідні домовленості не мають сили закону. Їх потрібно ратифікувати парламентами, через цю процедуру пройшло лише 5 % положень угоди. Усе це заважає просуванню спільних проектів територіями обох держав".

Олег Дерипаска, голова ради директорів компаній "Базовий елемент" і "РУСАЛ", Москва:

"Продовжу порушену тему авіації, оскільки ми також на ній відчутно "погоріли". Мене хвилює проблема, пов'язана з митними процедурами. Припустимо, у Самарі збирається літак. Комплектуючі поставляються Харковом і Запоріжжям. У якому ж митному режимі все повинно відбуватися? Як бути з оподаткуванням? На жаль, поки що це все не вирішено..."

Вагіт Алікперов, голова ВАТ "Лукойл", Москва:

"Свого часу наша компанія брала участь у приватизації Калуського заводу "Азот". З гордістю можу сказати, що нині це хімічне підприємство дає продукції більше, ніж у часи СРСР. Але підняти завод виявилося легше, ніж розв'язати деякі проблеми. Наприклад, досить ускладнене переміщення напівфабрикатів через кордон. Хімічна промисловість, як правило, працює за таким принципом. Тому я за те, щоб ця система була спрощеною".

"ЄЕП дає нам колосальні можливості"