№ 56. 10 грудня 2004 року, стор. 7

Харків. Співпрацювати з польською мережею гіпермаркетів, яка належить великій французькій компанії Auchan, розпочала Харківська швейна фабрика імені Тінякова. Внаслідок першого раунду переговорів були відібрані зразки виробів фабрики для демонстрації в Республіці Польща. Одночасно ведеться підготовка до виконання великого замовлення німецького партнера - фірми Veber.

Основний обсяг продукції (20 тис. виробів із 23 тис., що виготовляються щомісяця) українське підприємство відправляє своїм закордонним замовникам. Воно вже має успішний досвід поставок для партнерів у США, Канаді, Англії, Бельгії, Франції, Австрії, Німеччині. За 9 місяців поточного року колектив фабрики випустив 135,4 тис. одиниць продукції на суму понад 5 млн грн у діючих цінах, зокрема на внутрішній ринок - майже на 1,5 млн грн.

План розвитку підприємства передбачає збільшення частки продажу на внутрішньому українському ринку до 40 %. З цією метою будуть відкриті фірмові магазини, розроблено моделі одягу для українських споживачів.

Донецьк. Із початку року ВАТ "Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча" виробило на 10 млрд грн продукції. Як інформує голова правління комбінату Володимир Бойко, з початку року виготовлено 3,8 млн т чавуна, 5,2 млн т сталі, 4,3 млн т готового прокату. При цьому за останні чотири роки штат комбінату збільшився на 25 тисяч осіб. Загалом на підприємстві працює 80 тисяч осіб. У його складі - 55 агроцехів у Донецькій області та Криму. Є у металургів свій аеропорт, швейна фабрика, рибне виробництво. На території комбінату споруджено нові виробничі об'єкти, будуються машина безперервного лиття заготівель, новий кисневий блок тощо. Це дасть змогу підприємству і в майбутньому лідирувати в галузі, завойовувати нові ринки збуту своєї продукції.

Рівне. Відкрите акціонерне товариство "Рівненський завод високовольтної апаратури" і підприємство "Нижньотуринський електроапаратний завод" (м. Нижня Тура Свердловської області Російської Федерації) оголосили про злиття своїх активів. Планується, що новостворене ЗАТ "Високовольтний союз" найближчим часом подвоїть обсяги сукупного виробництва. За словами голови правління ВАТ "Рівненський завод високовольтної апаратури" Семена Дем'янюка, такий крок обумовлений необхідністю пошуку нових шляхів співробітництва у сучасних ринкових умовах. Окрім того, це дасть змогу спростити вирішення питань, пов'язаних із комплексним монтажем високовольтних підстанцій, здешевленням продукції та розширенням ринків збуту.

Раніше комплектуючі для Рівненського заводу високовольтної апаратури закуповувались у Російській Федерації. Як повідомляє Семен Дем'янюк, "при цьому високий рівень оподаткування негативно позначився на конкурентоспроможності українського товару у ціновому аспекті. Тому, наповнивши ринок високовольтним обладнанням, завод почав "задихатися". Він також зазначив, що нинішнього року темпи приросту обсягів виробництва тут становлять лише 2 % проти 30-40 % за останні роки.

Рівненський завод високовольтної апаратури засновано 1959 року. Завод виробляє комплектні розподільчі пристрої, вакуумні вимикачі, комплектні трансформаторні підстанції та інше обладнання для промислових енергооб'єктів. 2002 року технологічні потужності заводу також дали змогу розпочати серійне виробництво монтажних шаф.

Дніпропетровськ. Виробництво електровозів нового покоління для коксогасильних вагонів (ЕКУ-1) розпочато на ВАТ "Дніпроважмаш". Документацію розробили спеціалісти Проектно-конструкторського технологічного інституту металургійного устаткування, які поєднали в новому електровозі всі необхідні виробничі функції й сучасний дизайн. Уперше за останні десятиліття в Україні буде налагоджено серійне виробництво електровозів, які мають прийти на зміну фізично і морально застарілим "ЕК-14", розробленим ще в 60-ті роки минулого століття. "ЕКУ-1" призначений для експлуатації в коксохімічному виробництві на коксових батареях (з печами обсягом до 41,3 куб. м в технологічному комплексі з дверезнімальною машиною і коксовиштовхувачем) для приймання і транспортування коксогасильних вагонів з гарячим коксом від коксових печей до установок сухого гасіння або до гасильних башт і рамп (при мокрому гасінні коксу).

Новий електровоз оснащено сучасним обладнанням. Приміром, керувати машиною можна від автоматичної системи управління технологічним процесом (АСУТП), за допомогою якої здійснюється транспортування, завантаження гарячого коксу по всій довжині коксогасильного вагона. Досягнуто також максимального комфорту в керуванні машиною: забезпечено санітарні норми повітря, незалежно від рівня загазованості навколишнього середовища токсичними газами. Наступного року перші електровози дніпропетровців отримають замовники з Росії.