Ольга Миколаєва, спецкор "ПВ", Дніпропетровськ
N 19. 28 липня 2004 року, стор. 2

23-24 липня Президент України Леонід Кучма відвідав з робочою поїздкою Дніпропетровську область. Глава держави взяв участь в урочистостях з нагоди 60-річчя виробничого об'єднання "Південний машинобудівний завод імені Олександра Малишева", де вручив державні нагороди України працівникам підприємства, також відвідав об'єднання, ознайомившись із виробництвом мікросупутника й повітряних агрегатів "ВЕУ-600".

Під час дводенної поїздки глава держави зустрівся з керівництвом і шахтарським колективом ВАТ "Державна холдингова компанія "Павлоградвугілля", ознайомився з роботою акціонерного товариства закритого типу "Агро-Союз" у селі Майське, взяв участь в урочистому відкритті реконструйованого Амурського мосту через Дніпро.

Історії і призначенню цієї новобудови присвячено матеріал нашого спеціального кореспондента, який ми пропонуємо вашій увазі.

Автомобільні "пробки" в Дніпропетровську - наболіла, давня проблема, яку, здавалося, неможливо розв'язати. Маючи промисловий потенціал, якому можуть позаздрити найбільш розвинені країни світу, а також стійку репутацію кузні кадрів керівного складу для всього СРСР, найбільше місто примудрилося залишитися чи не єдиним з обласних міст України, яке не має окружної дороги. Вся техніка - місцева, іногородня, від дідівського воза до тягача з комплектуючими для ракети, що будується на відомому "Південмаші", йшла через центр міста. Латати наслідки нескінченної автомобільної навали - асфальту не вистачало.

А тут іще зовсім непридатним став Амурський міст, що не просто з'єднує праву і ліву частини міста, а центральну й західну частини України з Донецько-Придніпровським регіоном. Двоярусний красень прослужив вірою і правдою майже піввіку. Та немає нічого вічного. У 2002 році міст закрили на реконструкцію, і життя дніпропетровців ще більше ускладнилося.

І от 23 липня Президент України перерізав стрічку оновленого моста. Народу на урочисту подію зібралося сила-силенна. Знавці-водії, які цього ж дня випробували нову транспортну розв'язку, були одностайними в оцінках: їхати по ній - одне задоволення, не відчувається жодного стику. І не дивно, адже весь комплекс робіт виконувався з використанням новітніх унікальних технологій, розроблених українськими вченими. Генпідрядник - мостозагін N12 "Укрмостобуду", відомий відмінним знанням своєї справи. Найвищих похвал заслуговують і партнери мостобудівників, що брали участь у реконструкції Амурського мосту - ЗАТ "Альпсервіс", ДП "Облавтодор", ВАТ "Трест Дніпротрансбуд" і "Майстер-ЖБК", Придніпровська залізниця тощо.

Реконструкція моста потребувала близько 60 млн грн. Зрозуміло, що місту такої суми нелегко знайти. На допомогу прийшли промислові підприємства області, насамперед "Криворіжсталь", Криворізький залізорудний комбінат, Інгулецький, Центральний і Північний гірничо-збагачувальні комбінати, не пошкодувавши на добру справу 17 млн грн. Не залишилася осторонь і держава, виділивши з держбюджету 10 млн грн. Така от народна толока зі змішаною формою власності. Виступаючи на урочистих зборах, присвячених відкриттю реконструйованого моста, голова Дніпропетровської обласної держадміністрації Володимир Яцуба назвав це прекрасним прикладом того, як керівництво міста, області й уряду, об'єднавши свої зусилля, можуть розв'язувати складні технічні й економічні проблеми.

Якщо по Амурському мосту транспорт уже пішов, то освоєння нової окружної автодороги першої категорії автомобілістами відбудеться найближчим часом. На ділянці довжиною в 9,2 км буде сім автомобільних розв'язок, міст, шляхопроводів, автозаправки.

Президент проїхав усі 9,2 км об'їзної траси. Все тут було у повному порядку, в чому глава держави особисто переконався. Він кілька разів виходив з машини - перевіряв глибину дорожнього полотна, розмовляв з робітниками. Особливо привернули його увагу могутні труби під дорожнім полотном діаметром до двох метрів. З'ясувалося, дорога дійсно побудована на місці колишніх боліт. Десятки років місцеві жителі страждали від підтоплень, розсилаючи скарги в різні інстанції. Дорога розв'язала їхні проблеми: відтепер уся зайва вода спеціальними водопропускними трубами стікатиме в Дніпро.

Трасу планують відкрити до вересня. Президентська перевірка показала, що підстав вважати ці плани нереальними немає.